دیزاین و نوآوری اجتماعی

در عصر حاضر دیگر رهبران کسب‌وکارها نمی‌توانند صرفا بر عملکرد و سود مالی شرکت متمرکز شوند. آن‌ها باید در قبال افرادی که استخدام می‌کنند، متعهد باشند. رویکرد نوین کسب‌وکار این است که یک شرکت می‌تواند با انجام اقدامات خاصی، ضمن افزایش سود شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه‌ای که در آن مشغول به فعالیت است را بهبود بخشد. 
سرمایه‌گذاری در منابع، انتخاب رویه‌های نوین کسب‌وکار و تعامل با کارآفرینان اجتماعی به تولید محصولات جدید، گشودن بازارها و مشارکت در فعالیت‌های بشردوستانه‌ی خلاق منجر می‌شود که همگی در عین برطرف کردن چالش‌های اجتماعی، به حسن شهرت و رشد کسب‌وکارها نیز می‌افزاید.
نوآوری اجتماعی، محصول ارتباطات نامحتمل است. ضرورت همکاری با بخش‌های مختلف را به‌ راحتی می‌توان در ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه و پایدار درک نمود.
بسیاری از کسب‌وکارها، تنوع جوامع، سازمان‌ها و افرادی که در اکوسیستم خود تحت تأثیر قرار می‌دهند را ناچیز می‌پندارند. در حالی که این یک منبع بکر نوآوری اجتماعی است. 
خوشبختانه نمونه‌های موفقی از استارت‌آپ‌هایی که با نوآوری اجتماعی در جایگاه شرکت‌های جهانی تثبیت شده‌اند، وجود دارد که بر این ادعا صحّه می‌گذارد.
دیزاین یا جاری سازی تفکر دیزاین با رویکرد حل مسأله اعم از طراحی محصول یا خدمت، بسته‌بندی و … با هدف رسیدن به حداکثر کارایی در اهداف مدل کسب‌وکار و تأثیر مشخص شده، از خدمات خانه‌ی امکان به‌شمار می‌رود.